最もよく使われるビジネス英語表現
본문
1 その報告書は終わりましたか?
Have you finished that report?
2 通勤時間はどれくらいですか?
How long is your commuting time?
3 会議の司会は誰ですか?
Who is presiding over the meeting?
4 シャトルサービスはありますか?
Do you have a shuttle service?
5 毎週金曜日にミーティングを行っています。
We have a weekly meeting every friday.
6 名刺をいただけますか?
Could you give me your business card?
7 支払い期日はいつですか?
When is the payment date?
8 カタログを送っていただけますか?
Can you send me the catalog?
9 確認してみましょう。
Let me check.
10 サンプルを見せていただけますか?
Can I see some samples?
11 いつまでに必要ですか?
When do you need it by?
12 この番号で連絡が取れますか?
Can I reach you at this number?
13 今日の会議はこれで終わりにします。
We'll wrap up today's meeting here.
14 英語と中国語が話せます。
I speak English and Chinese.
15 取引が成立しました。
The deal is complete.
16 期限までに終わらせてください。
Have it done before the deadline.
17 皆さん、ご清聴ありがとうございます。
May I have your attention, please.
18 メールで送っていただけませんか?
Can you email it to me?
19 年休があと3日残っています。
I have 3 days left on my annual leave.
20 来週から始めてください。
Come in to start next week.
21 経験はどれくらいありますか?
How much experience do you have?
22 次の議題に移ります。
I'll move on to the next topic.
23 支払いは毎月15日締めです。
The payment is due every 15th of the month.
24 遅れています。
It's overdue.
25 署名が必要です。
You need to sign this.
26 ご一緒できることを光栄に思います。
I'm honored to be working with you.
27 会議は明日に予定されています。
The meeting is scheduled for tomorrow.
28 何を専攻しましたか?
What did you major in?
29 もう一度確認してもらえますか?
Can you check again?
30 代わりに対応お願いします。
Please cover for me.
31 いつから働けますか?
When can you start working?
32 会議はいつですか?
When is the meeting?
33 良い休日を過ごされましたか?
Did you have a good holiday?
34 いつから働けますか?
When can you start working?
35 10分休憩の後、再開します。
We will start again after a ten-minute break.
36 会議室まで案内させてください。
Let me take you to the meeting room.
37 会議の議題は何ですか?
What is the agenda of the meeting?
38 書類をファックスで送ってもらえますか?
Can you fax me the documents?
39 今週金曜までに終わらせてください。
Finish it by this friday.
40 本題に入ります。
I'll get to the point.
41 価格は交渉可能です。
The price is negotiable.
42 ご愛顧いただきありがとうございます。
Thank you for doing business with us.
43 どこに休暇に行かれるご予定ですか?
Where are you planning to go on vacation?
44 ご連絡お待ちしております。
I'll be waiting for your call.
45 これのコピーをいただいてもよろしいでしょうか?
Do you mind if I get a copy of this?
46 要点をもう一度おっしゃっていただけますか?
Could you repeat the main point?
47 支払い条件はどのようなものですか?
What are the terms of payment?
48 ご検討いただきありがとうございます。
Thank you for the opportunity.
49 競合他社よりも安価です。
It's cheaper than our competitors.
50 これのコピーをいただけますでしょうか?
I need a copy of this, please.
Have you finished that report?
2 通勤時間はどれくらいですか?
How long is your commuting time?
3 会議の司会は誰ですか?
Who is presiding over the meeting?
4 シャトルサービスはありますか?
Do you have a shuttle service?
5 毎週金曜日にミーティングを行っています。
We have a weekly meeting every friday.
6 名刺をいただけますか?
Could you give me your business card?
7 支払い期日はいつですか?
When is the payment date?
8 カタログを送っていただけますか?
Can you send me the catalog?
9 確認してみましょう。
Let me check.
10 サンプルを見せていただけますか?
Can I see some samples?
11 いつまでに必要ですか?
When do you need it by?
12 この番号で連絡が取れますか?
Can I reach you at this number?
13 今日の会議はこれで終わりにします。
We'll wrap up today's meeting here.
14 英語と中国語が話せます。
I speak English and Chinese.
15 取引が成立しました。
The deal is complete.
16 期限までに終わらせてください。
Have it done before the deadline.
17 皆さん、ご清聴ありがとうございます。
May I have your attention, please.
18 メールで送っていただけませんか?
Can you email it to me?
19 年休があと3日残っています。
I have 3 days left on my annual leave.
20 来週から始めてください。
Come in to start next week.
21 経験はどれくらいありますか?
How much experience do you have?
22 次の議題に移ります。
I'll move on to the next topic.
23 支払いは毎月15日締めです。
The payment is due every 15th of the month.
24 遅れています。
It's overdue.
25 署名が必要です。
You need to sign this.
26 ご一緒できることを光栄に思います。
I'm honored to be working with you.
27 会議は明日に予定されています。
The meeting is scheduled for tomorrow.
28 何を専攻しましたか?
What did you major in?
29 もう一度確認してもらえますか?
Can you check again?
30 代わりに対応お願いします。
Please cover for me.
31 いつから働けますか?
When can you start working?
32 会議はいつですか?
When is the meeting?
33 良い休日を過ごされましたか?
Did you have a good holiday?
34 いつから働けますか?
When can you start working?
35 10分休憩の後、再開します。
We will start again after a ten-minute break.
36 会議室まで案内させてください。
Let me take you to the meeting room.
37 会議の議題は何ですか?
What is the agenda of the meeting?
38 書類をファックスで送ってもらえますか?
Can you fax me the documents?
39 今週金曜までに終わらせてください。
Finish it by this friday.
40 本題に入ります。
I'll get to the point.
41 価格は交渉可能です。
The price is negotiable.
42 ご愛顧いただきありがとうございます。
Thank you for doing business with us.
43 どこに休暇に行かれるご予定ですか?
Where are you planning to go on vacation?
44 ご連絡お待ちしております。
I'll be waiting for your call.
45 これのコピーをいただいてもよろしいでしょうか?
Do you mind if I get a copy of this?
46 要点をもう一度おっしゃっていただけますか?
Could you repeat the main point?
47 支払い条件はどのようなものですか?
What are the terms of payment?
48 ご検討いただきありがとうございます。
Thank you for the opportunity.
49 競合他社よりも安価です。
It's cheaper than our competitors.
50 これのコピーをいただけますでしょうか?
I need a copy of this, please.